När vi startade vår verksamhet i slutet av 1960-talet var vårt produktutbud tämligen smalt. Det handlade nämligen uteslutande om lax. Eftersom laxen var välsmakande och eftertraktad så började det snart gå väldigt bra för oss. 1981 var det en stor brist på lax. Då tog vi helt enkelt saken i egna händer och startade en egen fiskodling i S:t Annas skärgård som döptes till ”Laxen och Lejonet”. Som mest kom vi att producera hela 160 ton lax under året. Sedan dess har det hänt mycket.
1998 tog vi steget från att bara syssla med lax till att syssla med våra gåvokort, Supékort. Därmed blev det möjligt för våra kunder att skänka bort ett kort som innehåller en rad olika produkter att välja bland. I samma ögonblick fick vi också tillgång till en betydligt större marknad än tidigare.
Idag köper inte våra kunder en specifik företagsgåva till kunder och medarbetare – de köper ett enkelt och smart sätt att ge bort en rad olika gåvor. Det är med andra ord inte så konstigt att Supékortens popularitet hela tiden växer. Supékortens framgång står att finna i kombinationen av omsorgsfullt utvalda produkter samt den valfrihet och enkelhet de innebär.
2008 har vi ytterligare utvecklat vår verksamhet. Som första företag på marknaden har vi tagit fram ett kort där mottagaren själv väljer sitt träningsredskap. Skatteverket har godkänt att hela summan för WellnessCard är avdragsgill som friskvård. På så sätt bygger vi vidare på vårt koncept där vi står för lösningen av produkthanteringen och leveransen vilket innebär en smidighet för våra kunder. Valfriheten för mottagaren att själv få välja det träningsredskap som passar bäst resulterar i en bättre investering i friskvården för företaget.
Idag är vi stolta över vårt breda utbud som förhoppningsvis kommer att bli ännu större för varje år som går. Laxen finns fortfarande kvar. Men idag finns den sida vid sida med mängder av andra läckra delikatesser, designade köksprodukter och träningsredskap.
LÖS IN WELLNESSCARD HÄR!
Våra partners
Vi har valt att jobba med några av marknadens starkaste varumärken.